Media Markt: vrijdagmiddag woordgrappen

16 maart 2017

Vrijdagmiddagwoordgrappen.png

Af en toe moet je jezelf niet te serieus nemen. Dat dachten we toen we samen met Media Markt op het idee kwamen een middag lang woordgrappen het internet op te slingeren.

Uitdaging

Hoe behalen we zoveel mogelijk bereik met de actie?

Realisatie

Één woordgrap zou niet genoeg zijn om ons doel te bereiken. Al snel kwamen we op het idee om de actie user-generated te maken. We gingen de woordgrappen niet zelf bedenken, maar lieten de fans dit doen!

We trapten af met de post: 'Chromecast away' en vroegen de fans of ze dit beter konden. De regels waren simpel: gebruik een product uit het assortiment van Media Markt.  De leukste inzendingen werden beloond met een product van dat merk.

foto1 case

Resultaat

In samenwerking met drie design-toppers uit ons netwerk hebben wij ons een middag lang laten verrassen door de fans van Media Markt. De leukste grappen hebben we direct gevisualiseerd en live terug geplaatst in de comments. Het bleef niet onopgemerkt. Andere merken als PostNL, De Efteling en Toyota mengden zich in het feest! Met resultaat: 

dbsmlogo2

  • Kregen 2662 flauwe reacties
  • Bereikten meer dan 500.000 mensen
  • Maakten 42 hilarische designs
  • Scoorden een artikel bij De Beste Social Media

tomrond

Tom Hensen

Social Media Manager


"Lijm is er in geslaagd om van één flauwe grap een succesvolle Facebook campagne te maken. Het is voor ons erg fijn om met een partij te werken die proactief met ons meedenkt hoe we zo'n hoog mogelijk bereik kunnen halen. Met een mooi resultaat: het gewenste bereik en een middag lachen. Top!"

afbeelding 3 baby