Knab: Onbezorgd 2018

10 januari 2018

Wejo

Hoe overtref je iedere nieuwjaarsgroet en laat je zien dat je door het vuur gaat voor je klanten? Dan stuur je 160.000 persoonlijke trailers voor een 'Onbezorgd 2018' zodat iedereen weet dat ze op je kunnen rekenen! 

Uitdaging

Met de feestdagen is het bij de leukste bank van Nederland traditie om iets persoonlijks terug doen voor alle klanten. Een persoonlijke groet van alle Knab medewerkers naar elke individuele klant. Na drie jaar uitpakken was de lat hoog gelegd en werd ons gevraagd om met out-of-the box ideeën te komen. Hoe geven we alle 160.000 klanten een extra warm gevoel te geven tijdens de feestdagen?

Concept

We pakken helemaal uit en maken een spectaculaire trailer met de kijker zelf in de hoofdrol! In een over the top actiekomedie ziet de klant wat er bij Knab achter de schermen allemaal gebeurt om ervoor te zorgen dat hij/zij onbezorgd 2018 door zal komen. De film is natuurlijk levensecht, daarom spelen er enkel medewerkers in. Tevens zijn alle scenes gelinkt aan het dagelijks klant zijn bij Knab. Maar dan mega over the top natuurlijk!

Png2.png
12345uiy

Realisatie

Lijm Amsterdam is in in samenwerking met verschillende partijen - Aanstekelijk en Storyteq - verantwoordelijk voor de gehele campagne. Van concept en creatie tot technische realisatie. 


De trailer is hoofdzakelijk opgenomen op het hoofdkantoor van Knab. Daarnaast zijn alle acteurs (met uitzondering van stuntmannen) echte medewerkers van Knab. In totaal speelden er circa 60 (!) Knab medewerkers in, wat alle voorgaande jaren overtrof. 


Nadat de montage van de trailer klaar was ging de technische realisatie van start. In totaal zijn er ongeveer 160.000 unieke video's gerenderd zodat iedere klant zijn of haar eigen trailer kon ontvangen. 


Klanten konden hun trailer bekijken op hun persoonlijke landingspage waar hij ook gedeeld kon worden via een native Facebook upload, Twitter en op mobile Whatsapp.

Bekijk de trailer hier!



ngfd

Resultaten

  • Winnaar Goud voor "Single Shot' bij de DDMA awards
  • Verstuurd naar 160.000 unieke klanten
  • Uitkijk percentage van 58% (normaal 5-10%) 
  • NPS een week na verzending hoogste ooit 
  • Viraal bereik van 100.000 mensen
  • Intern een enorm positieve vibe


AR

Anne Ruth Groen 

Manager Merk & Communicatie 


'Dit was een van de hoogtepunten van 2017. Meteen nadat Lars en Lorenz hun concept presenteerden ontstond er een fantastische chemie. Deze samenwerking zorgde niet alleen voor een fantastische film, maar voor een enorme interne trots. Iedereen stond te stuiteren van energie! En dat kun je echt zien aan het eindresultaat. Inmiddels heb ik de film 32 keer gezien en ik vind 'm nog steeds fantastisch!'

Bonus: Bloopers!